steadyaku47

Sunday 22 April 2018

Hj Zaidi bin Ahmad



*Saya Hj Zaidi bin Ahmad bekas juruterbang jet pejuang TUDM selama 26 tahun yang dipecat pada 2014 hanya kerana bercakap benar tentang dakwat SPR tidak kekal pada PRU13 amat2 bersetuju dengan cadangan dan rayuan oleh Mejar (B) Mior Rosli dibawah. JOM KITA KELUAR BERAMAI-RAMAI PADA 5 DAN 9 MEI INI UNTUK KITA RAKYAT MALAYSIA BERSATU MENOLAK PARTI RASUAH DAN PEROMPAK BERPULUH-PULUH BILION WANG RAKYAT DAN MENGGANTIKANNYA DENGAN KERAJAAN BARU PAKATAN HARAPAN YANG AKAN HAPUSKAN GST, MANSUHKAN TOL SECARA BERPERINGKAT, KEKALKAN BRIM DAN TANGKAP PEROMPAK2 BERPULUH PULUH BILION WANG RAKYAT IAITU NAJIB, JHO LOW, RIZA AZIZ, ROSMAH MANSUR DAN RAMAI LAGI MELALUI PELBAGAI SKANDAL TERUTAMA 1MDB, FELDA, SRC DAN BERBAGAI LAGI*
# JOM BALIK MENGUNDI BUANG BN 
# HIDUP RAKYAT!!!
# SELAMATKAN MALAYSIA DAN MASA DEPAN ANAK CUCU CICIT TERCINTA
# VIRALKAN KEPADA SERAMAI MUNGKIN RAKYAT MALAYSIA

Ikuti pendedahan saya keatas segala skandal UmnoBN Perompak di FB Page saya *Sokong Mejar Zaidi TUDM*
Juga boleh wassup saya di 0134061517 atau 0174164728
*UTUSAN UNTUK ANGGOTA ATM YANG MASIH BERKHIDMAT. SILA SEBARKAN KEPADA SEMUA ANGGOTA ATM YANG ANDA KENAL*
*SAYA, MEJ HJ MIOR ROSLI TUDM BERSARA, MENGAJAK SEMUA ANGGOTA ATM (termasuk isteri/suami) YANG AKAN MEMBUAT UNDI AWAL/POS PADA 5HB MEI 2018 INI UNTUK MEMILIH PAKATAN HARAPAN SEBAGAI KERAJAAN BARU BAGI MALAYSIA.*
Saya harap semua anggota Tentera (termasuk isteri Dan suami) akan keluar mengundi awal/pos pada 5 Mei 2018 tanpa gagal. Saya merayu semua Anggota Tentera Malaysia jangan Rasa takut untuk menolak BARISAN NASIONAL dan pilih *PAKATAN HARAPAN.*
Saya ingin memberi tahu kepada semua 
Saudara2 dan Saudari2 sekalian, saya sebagai seorang Veteran Yang telah berkhidmat dari awal 70an telah melalui perbagai pengalaman Di dalam ATM. Selama saya dalam perkhidmatan, saya dapati kerajaan BN telah merusakkan ATM ini. Bermula dari tindakan Tun Abdul Razak untuk mengecilkan jagi ATM setaraf dengan pejawat awam..hinggalah kini Di bawah DS Najib menurunkan kan taraf ATM dari tangga ke atas ( menurut Perkara 132 perlembagaan persekutuan) ke taraf Sama dengan PDRM (Di tangga ke empat). Banyak rasuah yang di lakukan oleh pemimpin2 BN dalam pembelian persenjataan hinggakan banyak persenjataan yang di beli tidak berfungsi sepatutnya. 
Kemudahan dan kebajikan yang Di beri kepada anggota Tentera sekarang tidak lagi Sama seperti Yang pernah Kami dapat sebelum tahun 80an dulu.
Baru2 ini Tan Sri Rafidah Aziz, mantan ahli Kabinet, telah mendedahkan bahawa DS Najib telah memohon dari Pedana Menteri Abdullah Badawi untuk swastakan 40 hektar tanah KEMENTAH/ATM kepada syarikat kroninya selama 40 tahun. Yang kita sudah tahu dua buah KEM yang besar telah pun di jual kepada syarikat Republic Rakyat China; ia itu KEM Majidee di Johor Bahru Dan pengkalan Udara TUDM Di KL. Yang Kita tidak tahu (tanah kosong/hutan untuk latihan Tentera) mungkin banyak lagi. Tapi Kita juga ada dengar yang TUDM Ipoh dan TUDM Butterworth juga akan di jual.
Saudara2 dan Saudara2 sekalian, menurut perlembagaan persekutuan, ATM bertanggonjawab kepada Yang Di Pertuan Agong Dan Baginda adalah Panglima tertinggi Angkatan Tentera, bukan Najib, bukan Hishammudin dan bukan ahli politik. Setiap pangkat dan jawatan didalam ATM adalah dengan tauliah Zero Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, tetapi Di bawah pemerintahan kepimpinan Perdana Menteri Najib Razak, mereka memberi pangkat tentera kepada sesiapa saja mereka suka, memakai seragam tentera sesuka hati mereka.
Mereka memerintah dan megenepikan panglima2 ATM Dalam insiden Lahad Datu, MH 370, sesuka hati menghatar Tentera kita ke Arab Saudi Tanpa melibatkan PBB, cuba meyamakan Kerja2 RELA dengan ATM Di sempadan, jadikan ahli2 politik sebagai Askar Wataniah Dan macam2 lagi. Jika kerajaan BN ini di biarkan terus memerintah Negara ini, saya percaya ATM Akan terus lemah dari tahun ke tahun.
Saudara2 dan Saudari2 Rakan seperjuangan sekalian, saya sangat perihatin dalam hal ini dan saya telah berjumpa dengan pembuat manifesto Pakatan Harapan Dan meminta mereka membuat pindaan pada manifesto yang asal dan memasukan janji2 baru yang saya fikir Pakatan Harapan mampu melakukan nya tanpa memberi janji2 yang kosong seperti Yang Di buat oleh Barisan Nasional. Kita perlu ubah demi keselamatan Dan Pertahanan tanah tumpah darah kita supaya ianya tidak mudah di jajah oleh Negara asing samaada dari segi ekonomi mahupun dari segi kententeraan.
Berikut adalah janji2 Pakatan Harapan jika Pakatan Harapan dapat memerintah negara ini. Saya percaya 70% janji2 ini akan dapat di laksanankan dalam Satu ke dua tahun pemerintahan PH, InsyaAllah.
*Pertama*
*Pakatan Harapan* akan memastikan ANGKATAN TENTERA MALAYSIA menjadi sebuah angkatan tentera yang dihormati dan disegani, yang sentiasa bersiap siaga dan berkemampuan untuk mempertahankan kedaulatan dan kemerdekaan negara dari segala ancaman luar dan dalam sempadan darat, Laut dan udara dengan anggota mahir dan dengan peralatan dan persenjataan yang canggih dan terkini di dunia mengikut kemampuan negara.
*Kedua*
*Pakatan Harapan* akan memastikan bahawa setiap anggota tentera akan di beri latihan yang terbaik dari segi keimanan, kemahiran teknologi dan perang bagi melaksanakan tugas dengan penuh taat setia kepada Tuhan, Raja dan Negara menurut perlembagaan dan undang-undang yang sedia ada dan apa-apa undang-undang yang akan di kuat kuasakan dari masa kesemasa.

*Ketiga*
*Pakatan Harapan* akan memastikan supaya Angkatan Tentera Malaysia menjadi satu pasukan yang bersikap 'apolitical' dan 'non-partisan' dan tidak memihak kepada mana-mana parti politik melainkan menurut undang-undang yang ditetapkan.
*Keempat*
*Pakatan Harapan* akan memastikan Angkatan Tentera Malaysia di kembalikan kedudukannya seperti mana yang sedia termaktub di dalam Perkara 41 perlembagaan persekutuan (Yang Di Pertuan Agong hendaklah menjadi Panglima tertinggi Angkatan Tentera Persekutuan), Perkara 132 perlembagaan persekutuan ( Angkatan Tentera adalah perkhidmatan awam yang terkanan di malaysia), Perkara 137 ( Majlis Angkatan Tentera bertanggonjawab kepada YDPA atas semua perkara2 Pemerintahan, Pentadbiran dan Disiplin ATM kecuali dalam hal pengunaan Operasi) dan apa-apa jua hak dan kuasa MAT Yang terkandung di dalam Akta Angkatan Tentera 1972, yang selama ini telah diabaikan atau di ketepikan oleh kerajaan Barisan Nasional.
*Kelima*
*Pakatan Harapan* juga akan memastikan dan memperakui bahawa skim perkhidmatan Angkatan Tentera adalah berbeza dan tidak boleh di harmonikan dengan skim Perkhidmatan Am Awam dan akan memisahkan diantara Markas-Markas Formasi ATM dengan Kementerian Pertahanan supaya ATM boleh berfungsi secara mutlak mengikut kehendak Parliament dengan persetujuan Yang Di Pertuan Agong.
Perubahan2 ini perlu dilakukan segera terhadap ATM Dan dengan masa Yang Sama, kebajikan ATM Dan keluarga ATM akan di ambil perhatian dengan penuh tanggongjawab. Setelah janji2 ini terlaksana, kerajaan PH akan terus memperkasakan ATM dengan memberi beberapa autonomi dari sudut Pemerintahan, pentadbiran dan disiplin melalui kelulusan Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, Panglima tertinggi Angkatan Tentera.
Saya juga akan merayu kepada 300 ribu Veteran dan keluarga mereka menurut manifesto yang terkini supaya menyokong Pakatan Harapan untuk selamatkan Malaysia dari pemimpin2 kleptocracy BN dan masa yang sama menghuraikan janji2 PH bagi Veteran dimana saudara2 Dan Saudari2 juga akan menjadi Veteran satu nanti.
UNDILAH PAKATAN HARAPAN. JANGAN TAKUT, KERANA SPR MENJAMIN UNDI SAUDARA DAN SAUDARI ADALAH RAHSIA. MARILAH KITA SAMA SAMA MENUNAIKAN KEWAJIPAN KITA UNTUK SELAMATKAN TANAH TUMPAH DARAH KITA DARI DIJAJAH DAN DI ROMPAK OLEH PEMIMPIN KLEPTOCRACY.
Wassalam dari saya,
*Mej Hj Mior Rosli TUDM Bersara*
JSD, MSc HRD, LLM, LLB, Pub Adm/Pol SC
(Green Beret MSWTC, Green Beret USSF, Blue Beret PASKAU, Intl Crisis Mgt US, FFI)

*(Tolong sebarkan kepada semua Anggota Tentera yang sedang berkhidmat)*
*_PERUBAHAN AKAN BERLAKU!_*
*_INSYAALLAH..._*

Malam tadi punya cerita apabila di perlihatkan oleh yang MAHA ESA, tanda-tanda PERUBAHAN kepada kerajaan PH pasti akan terbina bagi kita semua melakar sejarah Alhamdulillah..
Marah 
Harga barang dapur makin mahal, awak marah kerajaan.
Harga minyak masak dan petrol asyik naik, awak marah kerajaan.
Harga ikan di pasar terlalu mahal untuk dibeli, awak marah kerajaan.
Yuran anak-anak ke sekolah makin mahal, awak marah kerajaan.
Harga uniform sekolah anak-anak tak ada yg murah, awak marah kerajaan.
Harga pensel, buku, pewarna dan beg sekolah makin mahal, awak marah kerajaan.
Tak cukup duit nak hantar anak melanjutkan pelajaran tinggi, awak marah kerajaan.
Anak ada diploma atau ijazah tapi takda kerja, awak marah kerajaan.
Harga padi, getah dan sawit merundum, awak marah kerajaan juga.
Yg lebih teruknya, awak ditipu kerajaan yg dakwa harga barang akan turun lebih murah kerana GST! Hidup-hidup awak ditipu. Ya. Awak marah hingga terlintas di hati untuk menyumpah menteri penipu itu jadi lotong atau cipan! Tetapi bersabarlah.
Jadi, sepanjang tahun awak marah kerajaan. Bukan setahun, tetapi lima tahun awak asyik marah kerajaan. Di rumah, di warung, di pasar, di pejabat, di bengkel dan di kedai runcit awak marah kerajaan.
Tapi apa yg awak buat?
Sekarang ini sudah tiba masanya untuk awak pilih kerajaan - PRU14.
Pertama sekali awak harus gunakan kuasa undi untuk tentukan parti politik mana yg harus bentuk kerajaan yg akan menghapuskan kemarahan awak selama 5 tahun ini. Hidup penuh keluh-kesah dan marah-marah itu tidak mendatangkan manfaat, apalagi berkat. Mendatangkan penyakit, adalah. 
Tekanan darah tinggi, stres, lemah jantung, diabetes, gout, dsb. itu sudah semacam penyakit 'lazim' orang kita. Puncanya? Tak dapat kawal marah. Timbul rasa tak puas hati, sakit hati, dendam kesumat, iri hati dan bermacam-macam lagi penyakit hati. Akibatnya, pemakanan menjadi tidak menentu, atau tidak terkawal, sehingga penyakit mudah menyerang.
Jika betul-betul mahu hidup yg lebih sejahtera dengan kos sara hidup yg lebih selesa, dan tak perlu keluh-kesah atau marah-marah, tambahan lagi tidak sentiasa ditipu, dipodohkan atau dihina lagi oleh menteri-menteri, awak pilihlah Pakatan Harapan yg dipimpin oleh Tun Mahathir yg bernaung dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Kecemerlangan pimpinan Tun M sudah terbukti hingga DS Najib berasa terpaksa 'memadam' KLCC dari gambar Kuala Lumpur supaya rakyat seperti awak akan terlupa jasa Tun M. Tun M masih sentiasa diundang ke persidangan-persidangan penting di Thailand, Jepun, Timur Tengah dan Eropah kerana pendirian tegasnya serta pandangan-pandangannya yg berwawasan tinggi. Rugilah kita sebagai rakyat Malaysia jika tidak memberikan Tun M peranan utama dalam reformasi pentadbiran, institusi dan ekonomi negara yg parah akibat ketamakan dan kerakusan pemimpin-pemimpin dari Barisan Nasional, terutamanya Umno.
Tun M memang sudah tua, tetapi barisan kepimpinan PH membabitkan tokoh-tokoh muda yg berlatar-belakangkan professional dalam disiplin-disiplin ilmu yg diperlukan untuk membina semula maruah dan integriti Malaysia yg berdaulat.
Jadi, awak jangan sampai terlepas peluang untuk mengundi dalam PRU14 ini nanti. Undi BN hidup awak takkan berubah jadi lebih sejahtera, bahkan lebih teruk kerana kerajaan BN pimpinan Najib sudah terbukti selalu melupakan janji-janjinya. Sepuluh tahun ini buktinya.
Undi PH hidup awak dijanjikan akan berubah menjadi lebih selesa tanpa GST yg membebankan kerana perlaksanaan GST akan diubahsuai. Kos sara hidup dijangka lebih berpatutan. Skandal 1MDB, Felda, Tabung Haji dan Mara akan disiasat dengan adil dan saksama. Bahkan biasiswa, dermasiswa dan pinjaman pelajaran akan diperluaskan lagi. SPRmM akan diletak bawah Parlimen, bukan di bawah PM seperti sekarang.
Itu janji PH. Jika mereka gagal melaksanakan 60 atau 70 peratus daripada janji-janji yg terkandung dalam manifesto pilihanraya mereka, 5 tahun akan datang kita sama-sama, beramai-ramai, pilih lain parti untuk membentuk kerajaan.
Beranikah awak mengubah masa depan sendiri?
Ataupun awak ni pandainya cuma mengeluh, atau marah-marah sahaja?
Oh iya, PRU14 bukan parti kerajaan lawan parti pembangkang. Jangan tertipu. Ia adalah PH lawan BN. Parti yg menang akan bentuk kerajaan.
Insyaallah...PH bakal menerajui MALAYSIA BARU!
Tanpa Bajingan!
Tanpa Pedagang Agama!

???
Karya Oleh
Mohammed Noh Satibi

*INI NEGARA SUDAH JADI MILIK KOMUNIS CHINA KA??? RAKYAT MISKIN PAPA KEDANA PUN KENA BAYAR GST, SYARIKAT KAYA RAYA DARI CHINA DIBERI PELEPASAN*
# RABU 9 MEI BUANG BN GANTI DENGAN PAKATAN HARAPAN 
*Pengecualian GST Kepada Syarikat China: Berapa Jumlah Pengecualian Telah Diberi?*

Pendedahan saya semalam - pengecualian GST kepada syarikat dari Negara China - disahkan oleh Ketua Pengarah Kastam pagi ini.
Selepas pengesahan itu, saya cuma ingin bertanya soalan seterusnya kepada Ketua Pengarah Kastam :
A. "Setakat hari ini, berapa jumlah RM telah diberi pengecualian GST kepada CCCC tersebut?".
B. Rakyat dan syarikat negara ini yang membayar GST mungkin ingin tahu 'progress payment' dan progress kesiapan projek tersebut.
Kami menunggu jawapan selanjutnya.
Pak cik mak cik miskin di kampung-kampung 'tidak dapat pengecualian GST' untuk menanggung beban menyara anak cucu mereka. 
Sebagai rakyat tempatan, sekalipun mereka miskin, Kerajaan BN tidak mengiktiraf mereka berhak mendapat pengecualian di bawah premis 'kepentingan awam'. Syarikat dari negara Naga pula lebih berhak.......
Saya bertanya bagi pihak mereka.
Husam Musa
17 April 2018
Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan,
Naib Presiden Parti Amanah Negara.

# VIRALKAN DEMI MASA DEPAN TANAHAIR DAN MASA DEPAN ANAK CUCU CICIT TERCINTA
Community27,520 Likes
Sokong Mejar Zaidi TUDM's photo.
Sokong Mejar Zaidi TUDM
  • Fauzi Abdulrahman
  • Nur Danish Danish
  • Antares Maitreya
  • Mariam Mokhtar Admrl-Gen
LikeShow More Reactions
Comment

No comments:

Post a Comment