steadyaku47

Tuesday, 24 October 2017

PAS, TOK GURU .....



News Feed

Ingat Perangai dalam jubah dan serban Arab baik ke? Sebab itu segala kejahatan yg dahsyat bermula di Arab dan Allah menurunkan Nabi di sana.
----------

Selepas tindakan PAS malam tadi dikiritik hebat, depa cover malu dgn alasan, Salah ker kami ambil balik hak dan tanah milik PAS ? kalau itu hak PAS, tak perlu lah susah2 PAS beli tanah tu dalam senyap... Sampai sanggup beli dgn nilai RM 700 ribu..
Kalau dah tanah tu milik PAS, PAS tak perlu tunggu tuan Tanah tu Meninggal Dunia, dan beli tanah tu dari balu yg belum habis Eddah..usung ADO Pejabat Tanah datang rumah buat urusniaga, pertukaran nama dalam hak milik...Semuanya kerana kesumat dan dendam depa pada Husam dan Amanah, hari ini Allah perlihat kan wajah jahat depa,
tak hairan mcm tu lah,depa singkirkan Husam sebagai Exco, gantikan Tok Guru sebagai MB Kelantan (rampasan Kuasa) dalam hanya dalam tempoh 24 jam selepas keputusan PRU 13 diumumkan.. Sejarah ni ramai yg tak tahu..depa datang rumah Tok guru selepas subuh 6 Mei untuk tandatangan urusan peralihan kuasa.. 
nanti depa jawab, Tok Guru memang nak berhenti.. Paklah pun berhenti, Mahathir pun letak jawatan.. tapi takda dgn cara hina dan cepat macam lebai jahat PAS..jahat2 UMNO pun, Mahathir dan Paklah pun ada tempoh peralihan, penyerahan kuasa dibuat secara tertib.. Selalaunya bekas PM, bekas PM akan hadir majlis angkat sumpah.. TG Nik Aziz hadir ker Majlis angkat sumpah peganti beliau.. Tok Guru yg berjasa 22 tahun, depa rampas kuasa macam koboi..
kenapa tak tunggu seminggu peralihan kuasa di kelantan? tunggu Tok Guru sendiri serah kuasa, buat dulu Mesyuarat Perhubungan PAS negeri..kenapa tergesa gesa tukar MB pada subuh 6 Mei ? waktu tu Tok Guru dah nazak ker ? kenapa tak hormat Tok guru ?atau PAS ketika itu hanya berkelebihan 1 kerusi ? semuanya adalah demi rampasan kuasa.. 
PRU13 pada 5 mei, tengah malam 5 mei baru dapat keputusan, tengah hari 6 mei Ahmad yacob dan Exco dah angkat sumpah.. sedangkan Pulau Pinang dan Selangor seminggu selepas itu baru angkat Sumpah.. persoalan, kenapa perlu tergesa gesa ? sebab nya untuk elak kan Tok Guru sendiri bagi nasihat kepada pimpinan dan Sultan..
Tak hairan Tok Guru merajuk.. mengasingkan diri dari Politik dan Mesyuarat PAS, menghadiri Muktamar di tahun2 terakhir Tok Guru.. Tok Guru tak melawan sebab nak jaga kepentingan Jamaah dan Pakatan Rakyat jer.. 
hari ini Allah perlihat kan wajah jahat dan gelojoh depa depan mata kita.. lagi jahat lebai PAS dari UMNO.. Alhamdulillah.
IpohMali



No comments:

Post a comment