steadyaku47

Friday 13 April 2018

Catatan dari Bumi Indonesia.


Saya hanya membaca, dapat maklumat dari saudara2 & sahabat2 dari Malaysia tentang kesulitan Rakyat di Malaysia (GST,harga brg keperluan harian yg agak mahal dan sebagainya).

Dlm waktu yg sama ada sahabat2 yg datang ke Jakarta bercuti dgn gaya yg tidak kelihatan susah, shopping,nginap di hotel yg ber*.  Bagi sebahagian kaum pria masih boleh melihat tubuh2 nan mulus, cuba menyanyi lagu dangdut demi memikat wanita cantik remang malam diruang karaoke yg suram nan 'Seram'.

TAPI yg pasti mereka ini kelas menengah keatas atau yg terpijak dedak (bukan semua kerana sy takut Fake News), DAN Pak Teh, Mak Chu, Tok Aki saya yg tinggal diluar kota, apabila saya kata "Jalan2 lah ke Jakarta, beli tiket kapalterbang saja, tidur rumah saya dan makan dgn saya, dan saya akan bekalkan ole2 bila pulang nanti" 

AND THIS IS THE REPLY

"Tak mampulah kami nak beli tikek kapal terbang walaupun murah. Belanja anak2 sekolah, beli barang dapur tak macam dulu murah. Sekarang harga mahal, semua nak guna duit, hasil tiap bulan tak seberapa, susahlah kami sekarang ini." 

Saya kata "Nanti bila hari mengundi Pak Cik,Tok Ki,Mak Teh lihat ada lambang baru. Gambar mata satu. Tapi jangan takut. Itu bukan lambang Dajjal mata satu yg sedang susahkan Rakyat sekarang. Warnanya biru muda, bukan biru tua. Gambar dacing dah tak laku sekarang ini, sebab bila menimbang selalu menipu.


Mereka tanya saya"Awak berkempen ke kali ini? Awak balik ke mengundi?"

Saya terkelu tak dapat jawab sebab undi saya rahsia dan dimana sy mengundi juga rahsia,

Yang pasti Bumi Malaysia akan saya pijak kerana saya mau melihat Tun Mahathir dipeluk kerana bela Rakyat Malaysia dari jiwa dan hatinya.

JIKA PH TIDAK MENANG ANDA SEMUA DAYUS SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA KERANA TIDAK DAPAT MENOLAK KEMUNGKARAN DAN DUSTA.

No comments:

Post a Comment