steadyaku47

Wednesday 7 February 2018

APA LAGI YG KITA NAK PERTIKAIKAN BANGSA MELAYU NI.

Jamaluddin Jamal PAK HUSSEIN, APA LAGI YG KITA NAK PERTIKAIKAN BANGSA MELAYU NI. 

TAK USAH LAH NAK UJUDKAN LAGI KETIDAKTENTERAMAN DINEGARA INI. KITA BERASA BANGGA DUK DINEGARA INI, DAN SANGGUP BERKORBAN UTKNYA. SAYA NI PON MELAYU YG MUNGKIN DATUK NENEK DARI TEMPAT LAIN. 

KITA MAU MAJU KEDEPAN TIDAK PAYAHKAH UNGKIT SAMADA KITA NI JAWA KE BUGIS KE MAMAK KE. ASAL KITA SATU DARI NABI ADAM. KITA SEMUA X KIRA BANGSA ADALAH BERSAUDARA. 

KITA BERTUAH DUK SINI TIADA BERLAKU PEPERANGAN, BENCANA, CUMA BERLAKU BANJIR YG TIADA NYAWA TERKORBAN. SYUKURLAH.

FIKIRKAN LAH MACAMANA NAK MAJUKAN LAGI MALAYSIA INI TERUTAMA UTK ORANG MELAYU. MELAYU INI MASIH PERLU DIBANTU. PERLEMBAGAAN MALAYSIA TELAH DIPERSETUJUI OLEH SEMUA KAUM. TARAF BUMI ITU PON BELUM DAPAT MENYEIMBANGKAN EKONOMI DIANTARA KAUM. CARI JALAN UTK DAPAT GERAKKAN MELAYU INI SUPAYA DAPAT BERSAING SECARA SIHAT. 

TIADA PON ORANG MELAYU YG PERTIKAIKAN KEDUDUKAN EKONOMI BANGSA LAIN. SIKAP ORANG MELAYU NI SENTIASA BERTOLAK ANSUR. TAPI JGN ABAIKAN PERKATAAN AMOK DLM KAMUS. TIADA PERKATAAN INGGERIS UTK ITU.


In reply to the above comments by Jamaluddin Jamal...I will reply in Bahasa....so forgive me for any shortcomings in grammar or spelling...saya budak baru belajar.




Saudara

Barangkali saudara merasa bangga duk di Malaysia. It bukan perasaan saya. Bagaimana saya nak banggakan sebuah negara yang sedang di siasat oleh negara negara lain sebab berbillion billion duit rakyat telah di kebas oleh pemerintah? Dan siapa kah permerintah ini? Melayu! 

Kenapa di sisast oleh negara lain? Kerana kerajaan yang di terajui oleh umno lah yang sedang mencuri, meyamun dan menipu rakyat nya sendiri. Dan siapa umno? Melayu!

Barangkali saudara sanggup berkorban untuk negara ini...berkorban untuk apa? Supaya kerajaan yang di pimpin oleh najib razak masih boleh bermaharajalela di Malaysia ini dan terus mencuri berbillion billion duit rakyat dan harta harta negara kita? 

Cuba fikir sikit saudara...baru baru ini telah di dedahkan penyelewengan tanah milik FELDA yang telah di pindahmilik kepada pihak pihak tertentu...dan selepas perkara ini di dedahkan...sampai sekarang belum ada individu yang di tangkap oleh pihak berkuasa dan di bawa ka Mahkamah untuk di siasat. Apa nak di banggakan bila kerajaan Melayu curi harta penoreka Melayu? 

Kita...Melayu dan bukan Melayu...tidak boleh maju ka depan selagi Kerajaan Melayu ini masih berkuasa kerana meraka lah pencuri, penyamun dan penipu. Di sini kita mesti mengkirakan bangsa kerana saya Melayu dan saya malu bukan sahaja kerana kerajaan Melayu mencuri daripada orang Melayu sahaja bahkan daripada semua rakyat Malaysia!

Saudara kata Melayu kita masih perlu di bantu? Berapa billion duit yang patut di gunakan untuk menolong Melayu telah di kebas oleh najib dan kroni kroni nya...termasuk umno? Ini semua sudah menjadi kenyataan...hanya menuggu masa untuk mereka yang bersalah di serit ka Mahkamah. 

Walau pon sikap Melayu selalu bertolak ansur...saya tak kan bertolak ansur dengan umno dan dengan peminpin peminpin umno yang telah, sedang dan akan cuba mencuri dan menhancurkan bangas dan negara kita demi kepentingan sendiri selagi mereka memerintah negara ini.

Saya tidak abaikan perkataan Amok...hanya saya nak meningatkan orang orang Melayu yang ada sekarang yang kita lah mesati membela nasib kita sendiri. Jangan kira sangat bangsa yang lain....mereka sudah lama pandai menjaga bangsa mereka sendiri. Kalau kita Melayu masih tidak insaf bahawa peminmpin Melayu di dalam umno lah yang telah merosakan bangsa Melayu ....says fikir bukan sahaja Malaysia yang akan roboh...tertapi bangsa Melayu kita pon akan hanchor dan musnah. 

Saudara sampai masanya kita AMOK dengan Melayu Melayu yang bertanggung jawab dengan keadaan critical bangsa Malaysia dan negara Malaysia kita sekarang. Kalau tidak bukan saja Melayu hilang di muka bumi...tertapi negara Malaysia juga akan di korbankan demi kepentingan sendiri peminpin peminpin umno/Melayu yang sedang bermaharajalela di Putrajaya sekarang.  




No comments:

Post a Comment