steadyaku47

Friday 26 February 2016

UMNO Diambang Kehancuran.


Johari B Shafie Dulu kata kalu nak kritik buat le melalui proses dalaman, jangan melalui media. Itu pun dah buat, kena buang juga. Apa hal ? Sebenarnya perkataan "kritik" dah jadi taboo, tp catch-word yg diterima ialah "bodek".
Md Radzi Ahmad
Md Radzi Ahmad Ni lah penyakit yg amat kritikal dlm umno. Nazri ni dok ingat umno parti kumpulan najib saja. Dia tak sedar umno parti siasah pegang tampok perentah untuk rakyat umum semalaysia. Bukan jaga temolok depa saja dan najib buat silap tak boleh tegur. You are there to take care the welfare of every malaysian. Ada faham ka nazri? Mengong ni.

Ghazali Mohd Yusof
Ghazali Mohd Yusof Itulah prinsip umno dari dulu. Telah berakar umbi. Bila president buat salah yang melampau (orang lain dah masuk jel) baru ramai orang awam menyedari yang mereka telah dipermainkan, di tipu dengan kata2 membela bangsa dan negara, memperjuangkan hak melayu. Pun begitu, tak ramai pemimpin umno yang menyuarakan tidak bersetuju dengan president secara terbuka, takut dicantas. Yang masih belum Kenyang, yang dah Kenyang tapi belum buncit, akan menyokong president secara terbuka dan lantang. Mereka menggunakan berbagai prinsip sejagat e.g. team player, tapi tak pernah menyebut firman Allah, menyokong pemimpin selagi pemimpin tidak melanggar perintah Allah. UMNO diambang kehancuran





No comments:

Post a Comment