steadyaku47

Friday 2 March 2018

Jho Low and the Idiot.

Bukti Jho Low Urus Akaun Bank Rahsia Najib

SUMBER berita berpengaruh dunia Wall Street Journal, WSJ hari ini mendedahkan satu lagi rahsia tentang ibu segala skandal 1MDB yang bersifat "boom".

Kali ini ia adalah transkrip perbualan rahsia budak cina gemuk bernama Jho Low dan pegawai Ambank melalui Blackberry Messenger, BBM tentang betapa perlunya mereka menjaga kerahsiaan akaun peribadi perdana menteri.




Jho Low menekankan sensitiviti akaun itu dan betapa perlunya akaun itu dirahsiakan daripada pengetahuan orang luar.

Jho Low juga dilaporkan melarang pihak Ambank daripada menghantar penyata kad kredit akaun tersebut ke rumah Perdana Menteri. Sebaliknya individu tertentu dihantar untuk mengutipnya secara peribadi.

"Jangan benarkan orang luar daripada bank atau lebih daripada beberapa pihak dalaman tahu mengenai akaun ini. Gunakan email Gmail, jangan guna sistem email bank untuk komunikasi.

Apapun, jangan hantar penyata kad kredit ke rumah perdana menteri" itu antara arahan Jho Low kepada pegawai bank seperti yang didedahkan oleh WSJ.

"Tidak, tidak, tidak sangat sensitif..." Jho Low dilapor mempunyai seseorang untuk mengutip penyata akaun secara terus (by hand).

Jho Low turut dipetik dalam perbualan itu sebagai menegaskan supaya tidak ada sesiapa kecuali mereka mempunyai akses kepada penyata bank itu, bimbang ia tersebar ke internet.

"Sangat sangat penting tiada siapa patut tahu di Ambank selain kamu atau Cheah atau dapat penyata itu..."

"Kalau tersebar di internet dari mana asal dana itu nanti pening kepala" dedah WSJ lagi.

Panjang pendedahan WSJ jika anda nak tau lebih lanjut sila klik sini — Wall Street Journal

Hari ini hari selasa, sudah berapa puluh kali selasa Najib kata nak saman WSJ, tapi sampai sekarang habuk pun tak ada.

No comments:

Post a Comment