steadyaku47

Friday 18 September 2015

Belinda Sue Thomas....macham macham!



steadyaku47 comment : I received this on FB this morning. Dia orang fikir kita ni was born yesterday!





You're friends on Facebook
  • Conversation started today
  • Belinda Sue Thomas
    07:20
    Belinda Sue Thomas

    Hello, I am Mrs Belinda Sue Thomas from the Facebook social Network Inc.. and i was authorized to send you a request by the Facebook C.E.O.
  • Hussein Abdul Hamid
    07:33
    Hussein Abdul Hamid

    And what was the request Belinda?
  • Belinda Sue Thomas
    07:34
    Belinda Sue Thomas

    Am here to pass a vital information to you regarding your Facebook Account?
  • Hussein Abdul Hamid
    07:44
    Hussein Abdul Hamid

    And what would I have to do to getr this "vital information" from Mark ?
  • Belinda Sue Thomas
    18/09/2015 07:46
    Belinda Sue Thomas

    Have you heard about the ongoing Facebook Lottery or have you been informed about your Winnings Prize?
  • Hussein Abdul Hamid
    07:48
    Hussein Abdul Hamid

    Sounds interesting....I hv 5.1 million clicks on my blog...and will be posting this on that blog to share the lottery information with others...ok? http://steadyaku-steadyaku-husseinhamid.blogspot.com.au/
  • Belinda Sue Thomas
    07:52
    Belinda Sue Thomas

    I am delighted to inform you that your name was luckily selected among the 20 lucky winners who won the sum of $600,000 Us dollars on the Facebook online promo that was conducted by the Facebook officials in order to SAY A BIG THANK YOU to all our users for making the Facebook social networking their ways of sending and receiving messages from their friends and family all over the world...


    • Hussein Abdul Hamid
      08:03
      Hussein Abdul Hamid

      Belinda ...just spoke to Mark...your CEO....and he has no knowledge of this Facebook on line promo.....or the sum of $600,000 US Dollars that you say I have won....so how?

    • Belinda Sue Thomas
      08:07
      Belinda Sue Thomas

      The online draws was conducted by a random selection of emails you were picked by an advanced automated random computer search from the Facebook in other to claim your $100,000.00 usd the lottery program which is a new innovation by Facebook, is aimed at saying a big thank you to all our users for making Facebook their number one means to connect, communicate, relate and hook up with their families and friends over the years


     steadyaku47 comment : sampai di sini aja lah...cukup buat sekarang!

     --------------------------------

    And this one came last night : so berhati hati!

    • Conversation started today
    • Merry Mardalena
      00:31
      Merry Mardalena

      Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh,

      Apa khabar? Sebelumnya saya minta maaf kerana memilih media sosial ini untuk menghubungi anda. Saya tahu anda pasti terkejut mendapat mesej dari saya, kerana sebelum ini kita tidak saling mengenal satu dan lainnya. Tapi keadaan memaksa saya untuk memberanikan diri menghubungi anda.

      Saya memang hanya sedikit melihat profile anda tetapi hati saya merasa yakin anda boleh dipercayai untuk membantu masalah peribadi saya. Kerana demi anakku satu satunya, saya berusaha keras mencari seseorang yang sungguh sungguh boleh saya percaya untuk membantu menerima dan mengamankan dana saya untuk sementara waktu, begitu boleh saya pindahkan di Malaysia.
      Namaku MERRY MARDALENA. Aku berasal dari Malaysia tapi sampai dengan saat kita berkomunikasi ini aku tinggal di Inggeris. Aku berkahwin dengan seorang lelaki warga negara Amerika dan tinggal di Inggeris. Kami di karuniai seorang anak perempuan, dan kami beri nama CLARA PUTRI MURPHY. Tetapi sekarang suamiku sudah meninggal kerana kemalangan udara di Brazil pada 7 Februari 2009. Ayahku seorang warga negara Malaysia, tapi beliau hidup di Singapura dan bekerja sebagai seorang Pegawai Kerajaan. Beliau berkahwin dengan seorang wanita warga negara Amerika dan kemudian mereka mempunyai seorang anak perempuan iaitu aku. Aku anak tunggal dari perkahwinan kedua orang tuaku. Tetapi kemudian ibu dan ayah saya bercerai. Ibu saya bercadang membawa saya pulang kembali ke Amerika bersamanya, tetapi ayah tidak mengizinkan. Selepas mereka bercerai, ibu saya kembali ke Amerika dan aku meneruskan hidup berdua dengan ayah di Singapura. Beberapa tahun kemudian, ayah saya bersara dan ayah memutuskan kami kembali pulang ke Malaysia. Kami tinggal di Malaysia hingga aku dewasa.
      Beberapa tahun selepas kami tinggal di Malaysia, ayah meninggal dunia kerana sakit akibat bertengkar tentang suatu masalah harta dengan adik lelakinya. Dan beberapa bulan kemudian, aku mendapat khabar bahawa ibu saya yang ketika itu tinggal di Amerika, meninggal dunia. Selepas kematian ayah, hidupku menjadi tidak selesa kerana bapa saudara saya menolak untuk mengurus hidupku. Lalu, aku memutuskan untuk kembali ke Singapura serta mencari pekerjaan. Selepas beberapa tahun bekerja, aku bertemu dengan suamiku seorang warga negara Amerika, yang pada masa itu syarikatnya di Inggeris menghantarnya untuk bertugas ke Singapura. Kemudia kami berkahwin dan selepas suamiku menyelesaikan tugasnya di Singapura, dia membawa saya pulang ke Inggeris. Di sana kami benar benar merasakan hidup bahagia sampai dengan kemalangan pesawat udara itu memisahkan dan membawa saya jauh dari suamiku.

      Setelah kematian si mati suamiku, para kerabat almarhum suamiku seperti menjadi tulang di leher saya, kerana mereka ingin mewarisi dan menguasai seluruh harta kami, peninggalan suamiku. Wang pampasan dari syarikat almarhum suami atas insident kemalangan tersebut. Juga tabungan hasil kami bekerja keras selama bertahun tahun. Setiap masa, silih berganti mereka selalu mengusik kehidupan saya dan anak saya. Kerana tekanan itulah, aku memutuskan untuk memindahkan tabungan dan wang peninggalan tersebut, sejumlah ($ 3.200,000) dalam penukaran tiga juta dua ratus dollar $ ke Negaraku Malaysia.

      Jadi kerana sebab-sebab seperti yang telah saya ceritakan itulah, secara peribadi saya memohon bantuan anda untuk boleh membantu saya menerima dana tersebut dan menyimpannya di Malaysia, selepas saya memindahkannya dari Inggeris. Saya menawarkan 20% dari jumlah keseluruhan dana yang dihantar untuk anda ambil sebagai pampasan kerana telah membantu saya, dan menyimpan 80% dana yang saya hantar untuk saya dan anak perempuan saya, sampai dengan saya mengambilnya nanti (dalam rencana saya, saya akan datang ke Malaysia 2 bulan selepas proses ini berjaya.)

      Saya menunggu jawapan anda secepatnya, atas permintaan saya ini. Dan apabila anda boleh dan mahu membantu saya, saya memerlukan data peribadi anda, antara lain:
      1.Nama Penuh. 2.umur. 3.Jenis Kelamin. 4.Nomor Telefon. 5.Alamat Lengkap. 6.Pekerjaan. 7.Fotocopy tanda pengenal / KTP. 8.Alamat e-mel

      Sekali lagi saya minta maaf kerana telah mengganggu anda dengan persoalan peribadi saya. Bilamana anda merasa tidak selesa untuk membantu dan bekerjasama dengan saya, tolong lupakan saja pesan dari saya ini. Tetapi jika anda boleh dan bersedia membantu serta menolong saya, saya mohon kirimkan data peribadi anda untuk menyiapkan fail fail yang diperlukan. Saya menunggu jawapan positif daripada anda. Terimakasih sebelumnya dan salam hangat untuk keluarga anda. Wassalam.

      MERRY MARDALENA.

No comments:

Post a Comment