steadyaku47

Wednesday 30 November 2016

TPM Zahid pi sebut "kalu nak berbohong, bohonglah BESAR BESARAN! Kalu berbohong kerap secukupnya orang akan percaya!"


Semalam masa TPM Zahid berucap kepada Pemuda, Wanita dan Puteri umno saya dengar. Terkejut saya bila dia sebut zaman Hitler!

Pagi ini saya baca Msiakini. Nah! Cuba lihat sendiri.

"Zahid draws parallels between Nazis and opposition. 

Umno vice-president Ahmad Zahid Hamidi today drew parallels between the opposition's propaganda efforts with the leaders of Nazi Germany.

In his speech to the joint opening of the annual assemblies of Umno's Wanita, Youth and Puteri wings tonight, Zahid recounted how Adolf Hitler and his propaganda minister Joseph Goebbels had a grip on German citizens through carefully crafted propaganda strategies.
"It was based on lies... Hitler once wrote: 'If you are going to tell a lie, tell a big one and if you tell it often enough, people will begin to believe it'.

"Through creative radio and film propaganda, they succeeded in controlling the minds of more than 80 million people.

"The opposition's plot in this country is almost the same," Zahid kata.

Jadi saya pun cepat cepat check balik apa yg si Goebbels tu buat. Rupa rupanya bila Hitler berkuasa dalam tahun 1933, dia angkat Goebbels tu sebagai Menteri Propaganda dan Kesedaran Kebangsaan! [Reichsminister for propaganda and national enlightenment.]
Si Goebbels ni pi control kesemua media, pendidikan, pelajaran, komunikasi untuk tujuan propaganda! Dia control 100% radio, akhbar, wayang, pertunjkan pentas dan akhirnya keseluruhan kebudayaan German diregimentasikan!

Bertambah terkejut saya bila TPM Zahid pi sebut " kalu nak berbohong, bohonglah BESAR BESARAN! Kalu berbohong kerap secukupnya orang akan percaya!

Saya teringat RM2.6 Biliun! Cukup BESAR jumlahnya!

Teringat saya kepada US$3.5 Biliun dikumpul oleh Goldman Sachs untuk 1 MDB habis hilang dilanyak Riza Aziz , Jho Loh, Tarek Obaid, Patrick Mahony, Yak Yew Chee and gang!
Si Goebbels dan Hitler ni pula amat suka kutip lukisan klasik. Perhatikan diantara barang yang dibeli oleh penipu 1 MDB ialah lukisan oleh pelukis mashor seperti Claude Monet’s yg bernama "NymphĂ©as Avec Reflets de Hautes Herbes" dan lukisan oleh Vincent Van Gogh.
Saya teringat segala putar alam; mula diam tak kata apa. kemudian kata duit derma, kemudian kata duit parti, kemudian kata bagi balik!

Bukankah ini PEMBOHONG BESAR YG SENTIASA DILAMBAKKAN KEPADA MASYARAKAT?

Lihat bagaimana segala media TV,radio, akhbar, universiti yang dikuasai oleh kerajaan hari ini.

Soalan yg terpacak dalam otak saya ialah:

TPM Zahid semalam menggambarkan umno atau pembangkang ?

No comments:

Post a Comment