steadyaku47

Thursday 28 September 2017

Ramli Ravin Abdullah: Fahamlah dobi 'Muslim only' bukan soal rasis. Ini extrimist agama



Ramli Ravin Abdullah: Fahamlah dobi 'Muslim only' bukan soal rasis. Ini extrimist agama. Kalau you pertikai jawatan kosong untuk 'Chinese only', itu bukan rasist. Itu keperluan syarikat tu. Byk sykt Cina ambil Melayu dan India. 
Kerajaan apabila mengambil 95% staf Melayu dalam hampir semua sektor, itu racist namanya. Mungkin kalian tak sedar. Masuklah jabatan2 kerajaan. Nampak tak warga Cina atau lndia ? Pernah ke kalian tertanya, takde ke rakyat lndia atau Cina layak? Keadaan kini tidak lagi seperti dulu. Pergilah jabtan2 kerajaan. Boleh lihat kelibat Cina dan lndia sebagai kerani atau pegawai sedia membantu. Mana mereka ini? 
Banyak firma2 koprat ada aje tiga2 bangsa berkhidmat. Adakah mereka ini racist? Hanya kerana syarikat Cina letak ' Chinese only' kalian beranggapan racist. Ada yg pertikaikan tuan rumah menyewakan pada 'Chinese only' sebagai racist. Cina pun tahu segelintir orang lslam tidak mahu sewa rumah milik Cina. Konon kena samaklah apalah sebelum duduk. 
Ini salah siapa kalau fahaman ekstrimism menular dlm masyarakat orang lslam dalam negara majmuk ini. Masalah ini bukan pada orang Melayu tetapi Melayu lslam yg terpesong daripada ajaran agama yang sebenar. Ringkasnya just fikir cara terbuka


No comments:

Post a Comment