steadyaku47

Friday 22 September 2017

TERKINI : KERETA PENJARA TERLIBAT KEMALANGAN, ANWAR IBRAHIM SELAMAT

TERKINI
Kami baru terima berita bahawa konvoi kereta dan van yang membawa pegawai penjara dan Datuk Seri Anwar Ibrahim telah terlibat di dalam satu kemalangan sewaktu beliau sedang dipindahkan dari Hospital Kuala Lumpur ke Penjara Sungai Buloh selepas beliau diwadkan selama empat hari.
Kemalangan tersebut berlaku pada jam 12.30 tengah hari di simpangan trafik berdekatan Saujana Utama. Pegawai penjara yang memandu kereta yang membawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menekan brek untuk mengelak kereta yang datang dari arah bertentangan, dan kereta pengiring telah melanggar kereta di hadapan. Kereta yang membawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengalami kerosakan di bahagian belakan kereta.
Syukur bahawa Datuk Seri Anwar tidak mengalami sebarang kecederaan serius, tetapi agak terkejut dan telah diberikan ubat tahan sakit selepas dirawat doktor di Penjara Sungai Buloh. Datuk Dr Jeyaindran Tan Sri Sinnathurai, Timbalan Pengarah Kementerian Kesihatan, dijadual untuk bertemu beliau pada jam 5 petang ini dan untuk menetapkan sama ada Datuk Seri Anwar memerlukan sebarang rawatan lanjut di hospital.
Sivarasa Rasiah
Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim
22 September 2017
-
PRESS STATEMENT
We have just received information that the convoy of cars and vans carrying prison officers and Datuk Seri Anwar Ibrahim had an accident when he was being taken back today to Penjara Sg Buloh from Hospital Kuala Lumpur after four days of hospitalisation.
The accident took place about 1230 midday and happened at the traffic light junction near Saujana Utama. The prison officer driving the car carrying Datuk Seri Anwar Ibrahim had to brake sharply to avoid an oncoming car and the escort car behind knocked into it. The car carrying Datuk Seri suffered damage mainly to the back of the car.
Datuk Seri Anwar fortunately did not suffer any serious physical injuries but was shaken up and has taken pain killers after being examined by the doctor at Penjara Sg Buloh. Datuk Dr Jeyaindran Tan Sri Sinnathurai, Deputy Director-General, Ministry of Health, is scheduled to see him at 5 pm today and to decide, after examining him, whether further treatment is needed at hospital.
Sivarasa Rasiah
Lawyer for Datuk Seri Anwar Ibrahim
22 September 2017



No comments:

Post a Comment