steadyaku47

Saturday 19 August 2017

Tun : Sebelum permergian ku ke ramahtulah......




🌹Tun Dr. Mahathir Mohamad

Sebelum permergian ku ke ramahtulah, saya tidak ingin melihat negara yang saya bina selama 22 tahun sudah dihancurkan oleh NAJIB(orang yang saya angkatnya menjadi PM kerana membalas budi ayahnya TUN RAZAK.
(Before I meet my maker, I would not want to see the country that I built in 22 years destroyed by Najib (the person I favored to be the PM because of my gratitude to his dad Tun Razak).

Saya akan berasa salah dan dosa kerana saya sudah tersalah angkat orang, iaitu saya sudah angkat orang yang sedang menjahanamkan titik peluh ku Malaysia.
(I feel guilt and sin that I have supported the wrong guy, i.e. someone who is destroying my sweat and toil for my Malaysia)
Sebab itu saya bertekad akan berusaha dengan sedaya upaya untuk menjatuhkan NAJIB, untuk menebus kembali kesilapan yang sudah saya buat.
(Because of this I am determined to do my level best to bring down Najib to atone for the mistake that I have made)
Sebelum pejam mata dan menghembus nafas yang terakhir, saya ingin melihat negara ku Malaysia dan rakyat ku menjadi maju dan sejahtera, saya akan memperjuangkan untuk negaraku dan rakyat ku sehingga saya mati.
(Before I closed my eyes and breathe my last, I hope to see my country Malaysia and my people progress and have well-being, I would strive for country and people till my death)
Dengan Ini saya menyeru semua rakyat Malaysia yang cintakan negara ini, bangkitlah! kita bersama menumbangkan NAJIB dan BN untuk selamatkan negara kita daripada dihancur oleh NAJIB.
(With this I appeal/urge all Malaysian citizens who love the country to rise! Together we dethrone Najib and BN to save the country from destruction by Najib)
Tun Dr. Mahathir Mohamad.🌹









No comments:

Post a Comment