steadyaku47

Friday 29 July 2011

Fair comment from Anon:

Anonymous has left a new comment on your post "cakap cakap...DSAI": 

Tn Hussein,

Sebagai manusia walaupun digelar pemimpin DSAI ada kelemahannya. strategi di rancang ada yg berjaya ada yg tidak bergantung kepada faktor semasa. 
Jika isu yg melibatkan wang dan maruahdiri atau jatidiri yang menjadi pilihan sudah tentu umno akan berjaya . Kerana apa? Kerana wang adalah pilihan utama. Cakaplah bergegar2 wang tetap menjadi pilihan utama dan bukan soal pegang pada janji, maruahdiri atau jatidiri terutama yang melibatkan pemimpin umnobn. Sebagai orang lama dlm politik umno, takkan you tak sedar berapa banyak wang yang disogok untuk pemimpin PR berpaling tadah! Takkan you tak sedar yg bertanding itu mencari peluang utk mendapat wang segera. Takkan you tak tahu ada pemimpin trojan horse umno dalam PR? Takkan you tak sedar ugutan demi ugutan yg di asak terhadap pemimpin PKR untuk berpaling tadah! 

Anwar telah di uji kepimpinannya. Anwar di hina, difitnah, dipenjarakan, di tumbuk sehinga cedera. Jgn lupa, beliau pemimpin nombor dua negara. Tolong bagi tahu saya berapa kerat pemimpin negara ini atau pemimpin didunia yang menerima malapetaka sedemikian? 

Berbalik kpd isu; Isu yang kita sebagai rakyat Malaysia inginkan adalah supaya pemimpin berlaku adil terhadap rakyatnya. Biar kita rasa selamat di negara sendiri. Jika Anwar sebagai TPM boleh dihina sedemikian rupa apa harapan rakyat jelata utk mendapat keadilan dari Mahkamah di negara ini. Jika Anwar benar2 bersalah adili beliau dgn seadil-adilnya. Beri excess dan ruang seadilnya utk beliau utk mempertahankan diri. Jgn jadikan semua hujah tidak relevant oleh hakim. Dalam waktu yang sama jika pemimpin umno di dakwa maka pemimpin tertinggi umno itu juga merelakan dirinya untuk ke mahkamah untuk diadili dan bukan melarikan diri. 

Dlm kes sodomi 1 mahkamah tertinngi negara telah memutuskan bahawa Anwar tidak bersalah namun trajiknya Anwar telah pun merengkok 6 tahun dalam penjara menjalani hukuman seperti orang yg sudah bersalah. Tapi orang yang didakwa membunuh masih bebas bermaharajalela memerintah negara. Bukankah ini menjadi priority tuan demi keadilan untuk semua?

Drp; ahli umno yg tidak lagi mengundi umno 



Posted by Anonymous to steadyaku47 at Friday, July 29, 2011 9:15:00 AM GMT+09:30

9 comments:

  1. This is the most sensible article ever. Syabas. Well done. Lawan tetap Lawan.
    May DSAI and Pakatan lead Malaysia out of the abyss created by BN.

    ReplyDelete
  2. SEIN PARIAH DAN FMZAM BODOH,BACA ARTICLE INI DAN RENONGKAN DALAM DALAM SUPAYA BOTH OF U SEDAR!

    ReplyDelete
  3. KETIGA X HAKIN PERCAYA DSAI MELAKUKAN LIWAT TETAPI DIBEBASKAN ATAS SEBAB TEKNIKAL. BANGGANG PUNYA POSTING.

    ReplyDelete
  4. anon,lepas kerana teknikal? bolih appeal pada appeal court dan masok dsai samula ke jail,kenapa tak buat,BODOH!

    ReplyDelete
  5. ORANG MELAYU SIBOK PASAL LIWAT,ORG KEBAS DUIT NEGARA,RASUAH TAK HINDA LANSONG,BODOH PUNYA BANGSA

    ReplyDelete
  6. Well said saudara. Thank you.

    ReplyDelete
  7. Sein, you kawin dulu di London daftar di mahkamah saja atau berakad nikah ?
    Sein ambek wudhuk dan buat sembahyang sunat ! eh kau tahu ke arah Kiblat di Adelaide tu ?
    Tanya FMZam, dia bolih tolong engkau, kalau dia tahu.

    ReplyDelete
  8. To all of you who think steadyaku is not your cup of tea and who think anwar is the only answer to our search for an alternative leader,I urge you to think again,this is not about satisfying any individual,be it Anwar or all those Anon who does not even have the guts to even use a proper acronym,I say you get lost from this blog and go fly kite......

    ReplyDelete
  9. Shuk, same to you....get lost from this earth

    ReplyDelete