steadyaku47

Tuesday 7 May 2013

Tahir Rawther : aku tak kesah!




aku tak kesah kau nak panggil aku bodoh,
aku tak kesah kau nak panggil aku pengkhianat bangsa,
aku tak kesah kau nak label aku seorang yang simpati bangsa lain,
aku tak kesah kau nak pergi berjuang atas bangsa kau,
aku tak kesah kau nak butakan mata dan hati kau kerana pemimpin kau yang suruh,
aku tak kesah kau nak teruskan nak menyatukan bangsa kau dan menindas dan menidak bangsa lain,
aku tak kesah kau nak martabatkan melayu dan menengahkan hak keistimewaan melayu,

aku kesah yang Al-Qur'an, hadith dan agama ku ajar aku untuk bersatu dengan semua kaum, tak kira kulit, rupa, agama dan apa jua,
aku kesah yang aku tak boleh buruk sangka sebab buruk sangka menghancurkan perpaduan dan keharmonian,
aku kesah yang sentimen ras dijadikan agenda nasionalis dan patriotisma,
aku kesah yang kau suruh aku baca sejarah tapi kau sendiri buta sejarah (at least yang tertera di buku teks suapan kerajaan) bahawa kaum lain juga bersatu menentang dan mendaulatkan negara, dan siapa yang sebarkan Islam di tanah malaya dulu? SIAPA?
aku kesah yang kau kritik arab, cina, yahudi, amerika dan kau kata mereka ni kejam, rasis, dan tak reti hormat kaum dan bangsa lain.. habis tu kau buat apa? apa yang kau tuturkan tu melambangkan kau tu melayu yang beradab dan berakal dan muslim yang berakhlak dan berakidah?
aku kesah yang kau telah membuat kaum lain ingin lari dari Malaysia, rasa macam mereka bukan di tanah lahir mereka

Saya kecewa bila ada orang siap cakap "ini lah hakikat dunia, orang semua rasis, dan benci membenci, tak boleh nak ubah".. pesimis sungguh. kalau nak perubahan, buat perubahan.. mula dari diri sendiri! :|

Stop racism before its too late...!!

p/s : am I racist for defending another race, at the same time wanting my race to be peaceful with other race + making all races happy and prosperous together with racial or religious or hateful sentiment? -__-

1 comment:

  1. Dear Mr Hussein, as a voter I feel the sense of frustration as experienced by the Malaysian people just as much as you do too - as we all feel so down, I sincerely hope you can help cheer us - to look on the bright side !

    As the situation is right now if we were to observed the performance of PR , it has been shown that they have overwhelm the urban populace which IS good considering that they are only five years compared to BN who has in five decades continue to decline in dividing the people.

    Who knows , maybe in GE14 the PEOPLE voice will be louder than the just concluded GE13. And do speak on behalf of our Malay and Indian friends who voted for PR... the 'show' from Utusan has started and the feeling of fear and hate is being perpetuated...

    All we wanted was a fair government and PR was that choice - in my constituency there was ONLY BN OR DAP...I marked DAP ; I KNOW I WASN'T RACIST FOR VOTING DAP... for I would have mark PAS too if that was the only choice between BN OR PAS so WHAT is Utusan talking about 'apa lagi cina nak' ? The BN leaders had earlier said they will take defeat well so why the blame game ?

    Thank you for reading this at the same time do excuse any grammatical mistakes if any. God bless you and all your love ones including the Malaysian people !

    ReplyDelete